Školka v přírodě 2019

Školka v přírodě v Peci - každodenní reportáž z pobytu ve školce v přírodě.

Den čtvrtý:

Milí rodiče, dnes jsme se vyspali do krásného horského rána. Museli jsme se pořádně posilnit na snídani, dnes nás totiž čekal dlouhý den. Celodenní výlet do Adršpašských skal! Dole v Peci pod Sněžkou na nás čekal autobus, který nás převezl do Adršpachu, skalního městečka. Po příjezdu jsme se posilnili dobrou svačinou a vyrazili jsme na celodenní okruh v malebné přírodě. Část okruhu s námi šel pan průvodce, který nám ukázal všechna tajemství skrytá ve skalách, mimo jiné i Krakonošův zub či jeho židli. Dále jsme měli možnost vidět skály ve tvaru Pana Starosty a paní Starostové, spousty zvířecích motivů či skalní rukavici. Pro naše malé výletníčky bylo zpestřením výlet na pramici, myší díra (skála široká pouze 50 cm!) či dřevění trpaslíčci. Po včerejší pohádce Třetí princ jsme objevili diamanty u pískovcového jezera. Všechny děti si za skvělý postřeh odnesly dva diamanty na památku domů. Po příjezdu na chatu, a po večeři – kuře na paprice – nás naposledy navštívil pan Krakonoš. Moc se mu líbilo, jak se naši výletníčci chovali hezky celé 4 dny k přírodě, tak nám ze své zahrádky dal na památku a pro štěstí čtyřlístek, diplom a od pana pošťáka poštu. Po okruhu v Adršpašských skalách děti krásně spí v peřinách a těší se na své rodiče zítra před školkou okolo 12 hod. I přesto se prosím informujte na tel. Čísle 774 884 103.

Den třetí:

Milí rodiče, výletníčci za sebou mají již třetí noc a i ta proběhla klidně. Ráno jsme se probudili do pršavého a chladného rána, proto po snídani, kde jsme si dali rohlík se šunkou či sýrem a zeleninou, jsme zůstali ve společenské místnosti. Alespoň jsme se mohli pro pana Krakonoše naučit nazpaměť naši novou píseň od Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka – Datel. Rovněž jsme zkusili hudební kvíz s písničkami z dětských pohádek a večerníčků. Děti také měly možnost rodičům či prarodičům namalovat korespondenční dopisy, které jsme obohatili o stopy zvířat. Některé stopy jsme se naučili, jiné jsme již znali. Po takto bohatém dopoledním programu jsme se přemístili do jídelny na oběd, kde na nás čekala frankfurtská polévka a jako druhé jídlo uzená krkovice s bramborovou kaší. Když si naši výletníčci dostatečně odpočinuli po obědě, přečetli jsme dopisy z Prahy a vyrazili jsme na vycházku na louku. Spatřili jsme mlhu táhnoucí se po celém obzoru hor. To asi Krakonoš vařil nějaké moc dobré jídlo. Na louce jsme si zahráli pohybové hry, jako např. na Mrazíka či Rybičky, rybičky, rybáři jedou. Bohužel nám začal foukat silný vítr, tudíž jsme se přemístili do chaty na pohádku Třetí princ, jako motivaci na zítřejší celodenní výlet do Adršpašských skal. Po večeři (milánské špagety) nás navštívil Krakonoš, rozdal nám malé odměny za vzorné chování v lese. Výletníčci jsou již v peřinách a čerpají energii na zítřejší celodenní výlet. Text písně Datel: Když datel, doktor stromů, se vracel z práce domů, tu smrk mu hlásil naštvaně, že prej ho píchá na straně. Ty, poslyš, milý smrku, tebe buď bolí v krku, a nebo píchá v podkoří, jsme chudáci my doktoři. Datel, datel, datel, léčí za pakatel. Je to doktor lesní, všechny nemoce sní. Choroby veškeré okamžitě sežere.

Den druhý:

Milí rodiče, musíme říct, že dnešní první noc proběhla v pořádku. Všechny děti vydržely spát celou noc až do rána. Hned po lahodné snídani, kde jsme měli sladkou koblihu, rohlík se šunkou či sýrem a výtečný čajík, jsme vyrazili do lesa postavit lesní zvěři nějaký pěkný domeček z přírodnin. Všechny děti se toho chopily statečně a skoro mezi sebou soutěžily, který domeček bude největší, nejkrásnější či nejvybavenější. Také jsme četli nádherné dopisy z Prahy. To bylo radosti! Po návratu a očekávaném odpoledním programu jsme se museli posilnit obědem, kde jsme měli hrachovou polévku a čevabčiči s bramborem. Čekala nás totiž dlouhá vycházka po okolí! Výletníčci měli možnost prohlídnout si zblízka lanovku, která jezdí až na Sněžku. Také jsme hladili kozy, ovce a dokonce i lamy! Největší překvapení nás ale teprve čekalo po cestě… Na zemi ležela Krakonošova fajfka! Hned nás napadlo, že uděláme dobrý skutek, když mu ji vrátíme. Po cestě jsme se učili novou písničku, která se jmenuje Datel. Všechny děti statečně vydrželi a těšili jsme se na večeři, na naše oblíbené buchtičky se šodó. Po večeři přišel pan Krakonoš znovu a velmi nám děkoval za vrácení fajfky a za odměnu nám slíbil krásné a slunné počasí. Teď už hurá do peřin, ať si můžeme užít další pohodový den!

Den první:

Dnešním dnem jsme zahájili školu v přírodě v Peci pod Sněžkou. Přijeli jsme do krásného slunného počasí. Hned z prvních chvil jsme poměřili naše síly výšlapem do naší horské chaty. Všichni jsme to s přehledem zvládli! Jako první jsme ochutnali krkonošskou rajskou omáčku, která byla tak výtečná, že jsme skoro všechny talíře vylízali. Po zaslouženém odpočinku a výborné ovocné svačině jsme zašli na louku. Stateční výletníci mezi sebou závodily, zkoumaly horské květiny, ukázali si horu jménem Sněžka, ale také jsme zkoušely pouštět našeho velkého, zeleného draka, kterého jsme pojmenovali „Mamba“. Cestou zpět jsme si povídali o houbách, jedovatých či jedlých a pobývali jsme chvíli na naší horské zahradě. Největší překvapení nás čekalo po večeři a po večerníčku. Navštívil nás samotný pan Krakonoš! Rozdělil dětem zvířátka jako osobního strážce a zadal nám úkoly pro další den. Na závěr jsme se podívali na krkonošské pohádky, padli jsme do peřin a můžeme se těšit na druhý den.

Nepřehlédněte

Sledujte informace v sekci PRO RODIČE.
Projekt MŠ Kotlaska 64 informace ke stažení ZDE
11.listopadu 2019 je v MŠ Vánoční focení dětí, přiveďte děti slavnostně oblečeny. Děkujeme
Schválený rozpočet MŠ pro rok 2019 ZDE
Výhledový rozpočet MŠ pro rok 2020-2022 ZDE
POVINNÉ PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ !!! Děti, na které se vztahuje povinná školní docházka, mají povinnost docházet do školy do 8:00 hodin !!!
Je-li objekt MŠ UZAVŘEN volejte na číslo: 774 884 103
Co právě papáme? Stáhněte si v PDF aktuální jídelní lístek, případně seznam alergenů.